środa, 4 lipca 2012

Łatwe ciasto z owocami - wersja letnia z rabarbarem

Nie gotuję zbyt często, ale lubię coś przyrządzać dla gości. Zazwyczaj wybieram potrawy proste i do szybkiego zrobienia:) 

Dziś podzielę się z Wami przepisem na bardzo łatwe ciasto z owocami. Jest ono tak zwyczajne, że aż mi trochę głupio przedstawiać przepis na blogu, ale skoro nie wyobrażam sobie mojej biblioteczki kulinarnej bez niego, więc może dołączy też do Waszej? Zawsze wychodzi, nawet przy niedługim i niedokładnym miksowaniu!!


Składniki:
  • 4-5 jajek
  • szklanka cukru (ja dodaję mniej, ok 2/3 szklanki)
  • szklanka oleju, najlepiej słonecznikowego
  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka mąki ziemniaczanej
  • zapach waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • rabarbar lub inne owoce, np jabłka, śliwki, jagody...
Wykonanie:

Jajka ubić z cukrem, aż będzie puszysta masa.
Wlać szklankę oleju, dalej ubijać.
Wsypać mąkę pszenną i ziemniaczaną, zapach waniliowy i proszek do pieczenia. Ubijać do jednolitej masy.
Wylać na blachę (oczywiście posmarowaną masłem i posypaną bułką tartą).

Rabarbar obrać ze skórki, pokroić na dość cienkie plaserki. Obtoczyć w mące i położyć na wierchu ciasta. Mogą być ze 2-3 warstwy, bo po upeczeniu jakoś to znika.

Piec ok 45 min w 180 stopniach. (Ja piekę 1h, ale to zależy od piekarnika)

Smacznego!!!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...