wtorek, 30 października 2012

Dom Viveki


Mam kompletnego fioła na punkcie wnętrz i designu skandynawskiego. Zapewne wzięło się to stąd, że miałam przyjemność mieszkać ponad rok w Szwecji, pod Sztokholmem, w dzielnicy pełnej uroku i typowych szwedzkich drewnianych domów, ale także tych nowoczesnych, z widokiem na morze. Naoglądałam się tamtejszych gazet wnętrzarskich, odwiedziłam mnóstwo tematycznych sklepów, których jest 100 razy więcej niż u nas, a przede wszystkim na żywo odwiedziłam sporo pięknych szwedzkich domów, urządzanych latami, z wyczuciem i prostotą. 

Jakie było moje zdumienie, gdy pewnego razu, już będąc w Polsce, buszowałam po internecie w poszukiwaniu inspiracji i trafiłam na zdjęcia domu pod Sztokholmem, który dobrze znam, bo w nim byłam! To dom mojej znajomej, Viveki, która mieszka tam z mężem i trójką dzieci. Viveka jest przemiłą ciepłą osobą, z zawodu jest m.in. projektantką wnętrz. Swój dom urządziła w sposób niezwykły, eklektyczny, pełen zaskakujących zestawień, ikon skandynawskiego wzornictwa, a jednocześnie bardzo przytulny i harmonijny. Na żywo wygląda jeszcze lepiej, przestronniej niż na zdjęciach. Viveka, pozdrawiam Cię!






Hos familjen Malm­berg är det helheten som räknas och formstarka föremål smälter fint in i den lugna interiören.
 


Vardagsrummet med skön soffgrupp. Taklampa av tjeckiske konstnären och formgivaren Borek Sipek, och gardiner från Astrid. De vita skulpturerna i fönstret ingår i Jaime Hayons Showtime collection för Barcelona design.






Sovrummet har platsbyggda garderober av Claesson snickeri. Fåtölj av Mats Theselius och bord av Fabio Novembre, Edra. Mellan gardinerna, från Astrid, döljs tv-skärmen. Taklampa från Santa & Cole.


Georges rum står Swedeses fina klädträd i barnstorlek. Matta från Vandra rugs och giraff från Tuss.










 Zdjęcia: Karl Anderson, via: Skona Hem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...