wtorek, 21 października 2014

Niewielkie mieszkanie w odcieniach szarości w Sztokholmie



Na dworze dziś szaro i u mnie na blogu również tak będzie, ale muszę przyznać, że we wnętrzach te odcienie nigdy mi się nie nudzą. Już od kilku lat u mnie w domu dominuje właśnie szarość z bielą i raczej tak zostanie jeszcze na długo, bo dobrze się w takich barwach czuję. Dlatego polecam wszystkim, nawet tym, którzy lubią wnętrza bardzo ciepłe i przytulne, bo po dodaniu drewna i dodatków szarość przestaje być zimna i surowa, a staje się szlachetnym tłem.

Szarość w skandynawskim stylu... Teraz wnętrz skandynawskich wszędzie pełno, taka moda i nie ukrywam, że ja jestem "za" już od bardzo dawna z racji mojego sentymentu, bo w Szwecji kiedyś mieszkałam. Ale nie wszystko przyjmuję bezkrytycznie. Po chyba tysiącach wnętrz obejrzanych w szwedzkich magazynach, jak również na żywo, robię subiektywny "przesiew" i tylko niektóre chcę zbierać jako inspiracje i zapamiętać. I własnie takie wczoraj znalazłam i ku pamięci tu zamieszczam, a może również kogoś z Was ono zainspiruje.

Na dodatek jest to majstersztyk w zagospodarowaniu niewielkiej przestrzeni 38 metrów kwadratowych. Dla rodziny z dziećmi to niewiele, ale dla singla lub pary już całkiem sporo i takie jest właśnie przeznaczenie tego mieszkania. Na ale przejdźmy do rzeczy, bo od słów wolę obrazy:)




 Lampa ścienna: Flos 265 Wall Lamp



 Krzesła: Vitra Eames Plastic Side Chair DSW


 Stoliki: HAY tray table



Czarne haczyki: Muuto The dots hooks



Miłego dnia:)



39 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się te okna wewnętrzne miedzy kuchnią a sypialnią - świetny pomysł. Mam pytanie - pewnie z racji mieszkania w Szwecji wiesz coś o hyttach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, tak często zaglądam na własnego bloga, że dopiero teraz zauważyłam pytanie, przepraszam... Tak słyszałam (jeżeli chodzi Ci o kabiny na statkach, do wynajęcia, tak?) Osobiście nie korzystałam nigdy, więc raczej nie doradzę w tym temacie. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Nie ulega wątpliwości, że to piękna aranżacja, choć osobiście nie mógłbym być otoczony cały czas takim monochromatyzmem. Piękne, ale nie dla nie :) Zapewne sprawa gustu i subiektywnych potrzeb. Przy okazji zastanawiam się czy wnętrza w krajach skandynawskich faktycznie reprezenują styl Skandynawski? Czy to tylko taka nazwa na ładny styl, ktory my postrzegamy jako skandynawski?

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten styl, moglabym sie wprowadzic chociazby jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolory to chyba Light Grey/Stony Grey z Beckers'a?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, czy ktoś to może potwierdzić? :) Mi to wygląda na Stony Grey. Wahałam się jeszcze nad healing grey, ale chyba nie...

      Usuń
  5. Niesamowita! Prosta, funkcjonalna - po prostu idealna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Elegancko urządzone mieszkanie:) bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna jest ta zwisająca lampa ścienna :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na prawdę fajne szare wnętrze, jak widać szary to nie tylko smutny i mało używany kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mieszkanie wygląda bardzo elegancko. i wcale ten kolor szary nie jest chłodny i zimny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem za zimne wnętrze. Tutaj też wiele ciekawych inspiracji http://dor.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. a kolor na ścianie?? jak się zwie i jakiej firmy? idealny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie zestawione są tutaj różne odcienie szarości - i choć może faktycznie wnętrze wydaje się nieco chłodne, to jeśli ktoś lubi taki styl, a znamy co najmniej kilka osób, które i owszem - to rozwiązanie jest świetne.
    P.S Ta industrialna lampa z "połamaną" konstrukcją , wystająca ze ściany - kapitalna!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta lampa ścienna idealnie dopełnia charakteru tego wnętrza! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe wnętrze :)
    Uwielbiam szarość :)

    Pozdrawiam.
    Magda z My Sweet Dreaming Home

    OdpowiedzUsuń
  16. szare wnętrza z pierwszych zdjęć robią wrażenie!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Niewilkie mieszkanie wielki talent do urządzania wnętrz!
    Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Idealne właśnie dla par :) Lubię takie mieszkanka, zwłaszcza że moja znajoma szuka inspiracji do swojego :) Na pewno jej podrzucę tego posta.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ladne i nowoczesne :) ale może jednak przydałoby się trochę więcej koloru?

    OdpowiedzUsuń
  20. Mieszkanie jest przepiękne. Uwielbiam aranżacje w kolorach szarości. Szary to kolor bardzo uniwersalny i elegancki, sprawdzi się w każdej przestrzeni.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie, mogę poprosić o jakieś namiary na kolor ściany ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam taki styl. Mieszkanie jest świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niesamowity wystrój. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wystrój mieszkania bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo inspirujacy artykuł. Aranżacja mieszkania na wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Szarości pasują dosłownie do każdego wnętrza. Piękne mieszkanie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Niezwykłe i bardzo nowoczesne mieszkanie. Jestem fanką takich mieszkań urządzonych w stonowanej kolorystyce.

    OdpowiedzUsuń
  28. Mieszkanie bardzo ładnie zaaranżowane i zupełnie nie widać,że jest takie małe. Uwagę zwraca charakterystyczna lampa ścienna.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kolorystyka i styl bliskie mojemu sercu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...