poniedziałek, 10 grudnia 2012

Ciastka w kolorowe kropki

Oto przepis na uwielbiane przez dzieci ciasteczka. Smakują nietypowo, bo mają w składzie masło orzechowe. I duuużo płatków owsianych, więc można powiedzieć, że są dość zdrowe:) A wyglądają tak:





Składniki:
  • 3 jajka
  • pół szklanki białego cukru (ja dodaję nawet mniej)
  • pół szklanki trzcinowego cukru (-//-)
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • ok 0,5 szklanki roztopionego masła
  • słoik masła orzechowego (czyli ok 350g, nie polecam marki Feliks)
  • 4 szklanki płatków owsianych
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • m&m's wg uznania, raczej sporo (ja dałam 1,5 dużego opakowania)


1. Miksujemy jajka z cukrem, ekstraktem, sodą i solą, aż do gładkiej konsystencji kogla-mogla.
2. Ciągle miksując dodajemy stopniowo: roztopione masło, masło orzechowe, mąkę. Na koniec dodajemy płatki owsiane i m&msy i łączymy je łyżką z resztą ciasta.
3. Zostawiamy ciasto na ok 30min, stwardnieje, dzięki czemu będzie łatwiej formować ciastka.
4. Formujemy (ja robiłam to ręcznie) ciastka na blasze wyłożonej pergaminem, pieczemy 10-12 min w temp ok 200st C.
Kiedy są gorące, są dość miękkie, ale po ostygnięciu stają się kruche.
Smacznego!

Przepis ściągnęłam z bloga cookartka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...